تاثیر محتوا با کیفیت و بهینه بر سئو وب سایت
محتوای وب سایت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بهینه سازی و سئو سایت میباشد بطوریکه هر میزان که محتوای سایت جذابتر و باکیفیت تر باشد، رتبه سئوی بهتری نصیب وب سایت میشود. محتوای سایت میتواند برگ برنده آن در میان رقبا باشد. الگوریتمهای گوگل، یک نکته مشترک دارند و آن هم بررسی محتوای وب سایتها است. سایتهایی که به لحاظ داشتن محتوا، غنیتر بوده و اطلاعات جامعتری دارند، در لیست برترین سایتهای گوگل میباشند.
کیفیت محتوا نقش زیادی بر بهینه سازی وب سایت دارند زیرا از نظر موتورهای جستجو کیفیت محتوا بالاترین ضریب اهمیت را دارند. کپی برداری مطالب از سایتهای دیگر و قرار دادن آن در سایت، یکی از عواملی است که محتوا را بیاصالت میکند. موتورهای جستجو از برخورد با مطالب تکراری به همان اندازه اذیت میشوند که ما از شنیدن حرفهای تکراری رنج میبریم. موتورهای جستجو به سهولت متون کپی شده را تشخیص میدهند و آن را بی ارزش میدانند. با ارزش بودن محتوای سایت فاکتور مهمی در افزایش رتبه سایت به شمار میرود.
همچنین موتورهای جستجو در هنگام مواجه با تگها و عناوین تکراری در محتوای سایت، کل محتوا را تکراری تشخیص میدهند. هنگامی که محتوای سایت را آماده میکنید باید قبل از این که آن را در سایت بارگذاری نمایید، با استفاده از سایت copyscape.com از تکراری نبودن آن مطمئن شوید و سپس آن را در سایت قرار دهید. همچنین میتوانید آدرس سایت خود را در گوگل به صورت site,example.com وارد کنید، در این صورت تمام محتوای تکراری سایت را میتوانید توسط عبارت supplemental Index مشاهده کنید.
ویژگیهای محتوای بهینه و مناسب از نظر سئو عبارت است از:
۱-محتوا با کیفیت و بدور از اطنابهای مبهم باشد
محتوایی که در درون وب سایت قرار میگیرد باید با موضوع و کلمات مرتبط باشد تا سئوی وب سایت انجام شود. موتورهای جستجو رتبههای بالا را به وب سایتهایی میدهند که محتوای کاربر پسند ایجاد کنند. یکی از انواع محتوا، مقالات نوشتاری است که وجود تعداد ۱۵۰۰ کلمه برای هر مقاله میتواند در بالا بردن رتبه سایت موثر واقع شود. نداشتن غلط املایی و دستوری یکی از نکاتی است که باید در تهیه محتوا رعایت شود.
۲-محتوا متناسب با نیازهای کاربران اینترنتی باشد
یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر موتورهای جسستجو به آن میپردازند، مشخص کردن موضوعات مهمی است که کاربران در طی یک سال به آن میپردازند. به عبارت دیگر، در پایان سال میلادی، گوگل لیستی از مهمترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو میشود را منتشر میکند. مطالعه این لیست میتواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی مفید باشد. همچنین برای شناخت کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را دارند میتوان از دو ابزار گوگل ادوردز و گوگل ترندز استفاده کرد.
۳-در محتوای کلمات کلیدی مهم بکار رفته باشد
برای بهینه سازی وب سایت نباید یک موضوع و یا چندین کلمه کلیدی را در چندین صفحه به کار برد. به بیان روشنتر، شباهت چندین صفحه، رتبه وب سایت را تنزل میدهد. همچنین سایت به duplicate دچار میشود. مطالب و محتواهای وب سایت باید با عنوان و کلید واژههای متعدد انتخاب شوند.
۴-محتوا باید بتواند با مخاطبین وب سایت تعامل برقرار کند
به هر میزان که محتوای وب سایت جذاب تر باشد، بازدیدکننده بیشتری را به خود میکند. استفاده از خلاصه محتوا در کمپینهای شبکه اجتماعی میتواند به افزایش بازدیدکننده کمک کند. خلاصه ای که از محتوا تهیه میشود باید قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشد و در عین حال وی را برای خواندن متن کامل ترغیب نماید.
۵-محتوا باید متناسب با نیاز روز باشد.
داشتن اطلاعات کافی در مورد دنیای اطراف میتواند به محتواهایی متناسب با نیاز روز بینجامد. به این معنا که برخی از موضوعات با گذشت زمان تاریخ مصرف خود را از دست میدهند. از سوی دیگر علوم و اطلاعات در حال به روز رسانی و تغییرات میباشند. از این جهت محتواها نیز باید پا به پای علم جدید نوشته شوند.
تشکر